Może nad morze? Tak, do Bobolina!

mewa, Joanna

Trochę spontanicznie przyszedł mi do głowy szalony pomysł, a później udało się go zrealizować. Wyjątkowo oprócz głównego urlopu (w Dolinie Baryczy) spędziłam jeszcze tydzień nad morzem.

okolice Bobolina, Joanna

Gdy jedno dziecko było małe, zwiedziliśmy wschodnią część polskiego wybrzeża, gdy drugie dziecko było małe pojechaliśmy na zachód. Został jeszcze środek, bo morze jak wiadomo jest szerokie (i głębokie). W przeliczeniu na latarnie morskie brakowało mi do kolekcji latarni w Gąskach, Darłowie, Jarosławcu i Ustce. Na tym wyjeździe udało mi się wspomniane braki nadrobić.

Teoretycznie widok z każdej latarni morskiej jest podobny, ale w praktyce było z tym różnie.

W Jarosławcu ze szczytu latarni ledwie widziałam czubek własnego nosa z powodu gęstej mgły. Niby nic ciekawego nie zobaczyłam, ale wrażenie było niesamowite i raczej rzadko spotykane latem nad morzem.

Jarosławiec - latarnia morska, Joanna
Jarosławiec - widok z latarni, Joanna

Latarnia w Gąskach była najwyższą spośród odwiedzonych podczas tego wyjazdu i widok z niej był najbardziej rozległy.

Gąski - latarnia morska, Joanna
Gąski - widok z latarni, Joanna

W Darłowie sporo widoku zasłaniał niedawno wybudowany hotel nad samym morzem.

Darłowo - latarnia morska, Joanna
Darłowo - widok z latarni, Joanna

W Ustce bardziej niż latarnia zapadła mi w pamięć obrotowa kładka piesza, po której szliśmy z parkingu do latarni morskiej.

Ustka - kładka piesza, Joanna
Ustka - latarnia morska, Joanna
Ustka - widok z latarni, Joanna

Poza tym córka wciąż wspomina wystawę lego, której wprawdzie nie zwiedzaliśmy, ale jedliśmy w pobliżu lody. Fragment powtarzanej w kółko reklamy „Mówi stara do starego: w Ustce jest wystawa klocków lego.” bardzo ją rozbawił i mocno utkwił w pamięci.

Ustka - wystawa klocków lego, Joanna

Oprócz wymienionych latarni zwiedziliśmy Ogrody Hortulus Spectabilis w Dobrzycy z niesamowitym grabowym labiryntem. Najlepsza zabawa polegała na tym, że ja wędrowałam labiryntem, a córa z dziadkiem obserwowała mnie z umieszczonej po środku wieży widokowej.

Dobrzyca - Ogrody Hortulus Spectabilis, Joanna

Będąc w Darłowie zajrzeliśmy do Zamku Książąt Pomorskich.

Darłowo - Zamek Książąt Pomorskich, Joanna

Wracając z Ustki odwiedziliśmy krainę śledzia, czyli Zagrodę Śledziową w Starkowie, gdzie wszystko związane jest ze śledziami. Zwiedziliśmy muzeum o tematyce śledziowej, zjedliśmy obiad (zupę rybną i szprotofrytki).

Starkowo - Zagroda Śledziowa, Joanna

Kolejnego dnia pojechaliśmy do Doliny Charlotty, gdzie interesowały nas głównie zwierzęta i plac zabaw. Obejrzeliśmy również pokaz karmienia fok.

Dolina Charlotty - fokarium, Joanna

Ponadto dużo pluskaliśmy się w morzu, spacerowaliśmy brzegiem, obserwowaliśmy mewy, jedliśmy lody i oglądaliśmy zachody słońca.

mewa z napędem atomowym :), Joanna

Nocowaliśmy w domku w Bobolinie w pobliżu Dąbek.

Bobolin - plaża, Joanna

Tak w skrócie wyglądał mój wyjazd nad morze z młodszym dzieckiem i rodzicami.

okolice Bobolina, Joanna

P. S. Nie wiem czy będę jeszcze zamieszczać wycieczki, bo ostatnio mam znacznie mniej czasu na tworzenie opisów. Jestem jednak przekonana, że nadal będę wyjeżdżać (w tym roku planuję Pieniny), robić zdjęcia (chyba nie umiem przestać) i czasami zaglądać na Polskie Szlaki w poszukiwaniu inspiracji. Dziękuję za czas tu spędzony i możliwość dzielenia się wrażeniami z podróży.

Bo Polska jest piękna!

GaryDavis
19 sierpień 2024 14:06

03 lipiec 2024 00:35

Morze ćwiczymy i może to nie góry, ale coś w sobie ma :-). Nasza Lena regularnie nas nad morze ekspediuje, a ostatnio główną motywacją jest aquapark w Redzie. Tak czy tak, bywając w tych rejonach nawet te klimaty polubiłem i w Twojej relacji to odnajduję. Ten rejon morza jest mi mniej znany, ale kiedyś pewnie i tam trafimy.

Odniosę się do tego co wcześniej napisałaś w komentarzach: fajnie poczytać co piszesz, a i Twoje oko do aparatu doceniam bardzo. Sam ostatnio niezbyt mam czas ani jakoś motywację do zamieszczania, forum też się zmieniło. Jak nie zrezygnujesz całkiem to będę się tylko cieszył (taki mały kamyczek dorzucam…).

Pozdrawiam

28 czerwiec 2024 18:16

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk']Pięknie Joanno 🙂 my akurat środek wybrzeża mamy najsłabiej poznany 🙂[/cytuj]

Akurat na środku chyba troszkę mniej atrakcji niż gdzie indziej, ale jednak i tam kilka ciekawych miejsc się znajdzie.

28 czerwiec 2024 18:13

[cytuj autor='allie']Joanno, bardzo proszę - nie przestawaj zamieszczać relacji! Zawsze oglądałam/czytałam je z autentycznym zainteresowaniem i wielką przyjemnością- bardzo za nie dziękuję. I chociaż sama jestem złym przykładem do naśladowania jeśli chodzi o systematyczność wrzucania tu treści i wiem, że życie potrafi pokrzyżować plany, namawiam Cię serdecznie do podtrzymania zwyczaju opisywania Twoich urlopów. Bardzo liczę, że jednak znajdziesz na to troszkę czasu. Ja się właśnie przymierzam do nadrobienia zaległości od 2020 roku jeśli chodzi o ten portal 🙂[/cytuj]

Zobaczę co da się zrobić. Może zdjęcia ze skróconą do minimum relacją? Tak czy inaczej, cieszę się, że komuś się podobało 🙂